معاونت تبلیغات و انتشارات

اهمیت و حجم برنامه‌های تبلیغاتی، انتشاراتی، فرهنگی و هنری مدون و مصوب شهرداری تهران، علت اصلی ایجاد معاونت تبلیغات و انتشارات در مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل بود. این معاونت با رویکرد حسن اجرای فعالیت های تبلیغاتی و فرهنگی در سطح شهر و مبتنی بر اهداف شهرداری شکل گرفت. فرآیند اجرایی و عملیاتی معاونت تبلیغات و انتشارات، بر محور اعتلاء ترویج فرهنگ شهروندی، از سیاستگزاری تا برنامه ریزی، هدایت، سازماندهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات در سطح شهر را شامل می شود.

برخی از وظایف این معاونت عبارتند از: بررسی نیازهای شهروندان، سیاستگزاری در حوزه تبلیغات محیطی، مجازی و اجرای برندینگ در سطح شهر و هم چنین نظارت بر دستورالعمل های تبلیغات شهری اعم از رادیویی، تلویزیونی، محیطی، تهیه و تولید محتوای فیلم، کلیپ، تیزر، مجلات تصویری و صوتی .

اهداف اصلی

  • تدوین و انتشار کتب و نشریات مناسب در جهت ارتقای فرهنگ شهروندی.
  • نظارت بر حوزه های طراحی، تحلیل محتوا و اجرای طرحهای تبلیغاتی در واحدهای تابعه.
  • بررسی بازخورد و محاسبه ثمربخشی تبلیغات.
  • پوشش تبلیغی ساختمان‌ها و فضاهای عمومی شهرداری در تعظیم شعائر.
  • بزرگداشت ایام و مناسبت‌های ویژه.
  • انتشار کتب، لوح فشرده، بروشور و کاتالوگ به منظور معرفی شهرداری به شهروندان.
  • هماهنگی و نظارت بر امور تبلیغاتی و چاپی.
  • مشاوره در تمامی امور تبليغاتي از جمله طراحي، اجرا، چاپ و نصب.
  • نظارت بر طرح تبلیغات محیطی سطح شهر.
  • نظارت بر اجرای بهینه برندینگ تهران.

    اداره تبلیغات
    1- طراحی و اجرای کمپین های تبلیغاتی
    2- برگزاری work shop
    3- انجام تبلیغات محیطی مراسم و مناسبت ها
    4- نظارت بر پوشش تبلیغی ساختمانها و فضاهای عمومی در گرامیداشت ایام و مناسبت های ویژه
    5- نظارت طراحی و تهیه پوستر و بنر و تراکت

    اداره تولیدات
    1- نظارت بر تولید نشریات و بسته های اطلاع رسانی
    2- تعریف تاریخ شفاهی تهران و شهرداری تهران
    3- تولید گزارش و کتابهای مناسبت های مختلف جهت ارائه به مراجع خاص
    4- نظارت بر کتابخانه تخصصی مرکز ارتباطات
    5- نظارت بر تجهیز و تکمیل کتابخانه‌های روابط عمومی های ستادی

  • اداره دیداری و شنیداری
    1- نظارت بر تولیدات تبلیغاتی رادیویی
    2- تولیدات تبلیغات تلویزیونی (تیزر و کلیپ)
    3- تولید مستند های گزارشی و تبلیغی
    4- نمایش تبلیغاتی میدانی و خیابانی
    5- نظارت بر تولید مستندات گزارشی از دستاوردهای عمده عمرانی شهرداری تهران در قالب انیمیشن سه بعدی و ترکیبی